Home | Přehled léčebných výkonů | Aktuálně | Kontaktní údaje | Zdravotní výkony za úhradu | Užitečné odkazy | GDPR | Fotogalerie
Hlavní strana - Přehled léčebných výkonů - Elektroléčba
Březen 2024
Po  4111825
Út   5121926
St   6132027
Čt   7142128
So  29162330
Ne  310172431

e-mail: rhc.st@wo.cz

Větrná 1378, 349 01 Stříbro

Člen Unie fyzioterapeutů ČR

TOPlist
Elektroterapie využívá aplikace elektrických proudů a impulsů na organismus. Nabízí celou řadu různých druhů léčby. Obecně je možno říci, že elektroléčba působí proti bolesti, napjatosti svalů, lépe prokrvuje a má příznivý vliv na zmenšení otoků. Lékař přesně určí, který typ elektroléčby je pro klienta vhodný. Elektroléčba se neaplikuje na klouby s kovovými implantáty a u pacientů s kardio-stimulátorem.

KVD-diatermie

Má převážně analgetické účinky. Dle předpisu lékaře se aplikuje uvedený druh proudu přes elektrodu přiloženou na postižené místo. Intenzita se volí podle subjektivní snášenlivosti klienta.

Elektroterapie nízko a středofrekvenční

Kontaktní elektroléčba nf i sf proudy – galvanický proud, diadynamické proudy, TENS, Träbert, a obdélníkové pulsní proudy, možnost dvou a čtyřpólové interference, isoplanární a vektorové interference a diagnostiky l/t křivky. Interferenční proudy působí na bolest, lépe prokrvují oblast, kde se proud přímo aplikuje a tímto postupem zlepšují metabolické vlastnosti tkáně. Intenzita proudu se volí dle subjektivních pocitů pacienta. Indikací jsou především chronické zánětlivé a degenerativní nemoci pohybového aparátu.

Magnetoterapie

Léčebná procedura, která využívá specifických účinků pulzního magnetického pole na fyziologické mechanizmy   a procesy na úrovni systémů, orgánů, tkání, buněk a molekul. Přiložením speciální podušky nebo umístěním postižené končetiny do speciálního prstenu dochází k působení elektromagnetického vlnění, které má výrazný protibolestivý účinek. Nesmí být podávána u pacientů se zavedeným kardio-stimulátorem.

Distanční elektroléčba

Distanční elektroterapie bolestivých stavů pohybového aparátu pro podporu léčby degenerativních kloubních onemocnění a pro léčbu poruch trofiky kůže (bércové vředy, diabetické ulcerace atd..).

Ultrazvuková terapie

Jedná se o mechanické vlnění, při jehož aplikaci neprochází tkání žádný elektrický proud, ale mechanickým způsobem se provede "mikromasáž" tkáně. Zlepšuje se cirkulace, prokrvenost, ustupuje bolest a otok.